Antal personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har svarat Mycket lätt eller Ganska lätt på frågan Hur lätt eller svårt är det att förstå informationen du får av socialsekreteraren? dividerat med samtliga personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har besvarat frågan. Vet inte/ingen åsikt är exkluderade ur nämnaren. Notera att jämförbarheten haltar mellan kommunerna då alla kommuner inte undersökt på samtliga områden inom IFO.
Upplevd tydlig information (individ- och familjeomsorg)
Indikator SE. 4.8.1. 5Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Österåker |
2020 |
83,2 |
1 |
Österåker |
2021 |
95,7 |
2 |
Österåker |
2022 |
85,7 |
3 |
Österåker |
2023 |
93,6 |
4 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2020 |
90,9 |
5 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2021 |
91,0 |
6 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2022 |
88,6 |
7 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2023 |
92,2 |
8 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
87,3 |
9 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
90,4 |
10 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
88,3 |
11 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2023 |
91,3 |
Datakälla: SKRs undersökning om brukares uppfattning av kvalitet inom individ- och familjeomsorg
Kommentar
Data saknas för Riket då 163 kommuner saknar data.