Gå direkt till sidans innehåll

Upplevd tydlig information (individ- och familjeomsorg)

Indikator SE. 4.8.1. 5

Antal personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har svarat Mycket lätt eller Ganska lätt på frågan Hur lätt eller svårt är det att förstå informationen du får av socialsekreteraren? dividerat med samtliga personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har besvarat frågan. Vet inte/ingen åsikt är exkluderade ur nämnaren. Notera att jämförbarheten haltar mellan kommunerna då alla kommuner inte undersökt på samtliga områden inom IFO.

Brukarbedömning individ- och familjeomsorg totalt - tydlig information, andel (%)

Rad-id Geografiskt område Senaste värdet (%) Datum

0

Österåker

 95,7

2024

1

Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel)

 92,9

2024

2

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

 91,9

2024

Datakälla: SKRs undersökning om brukares uppfattning av kvalitet inom individ- och familjeomsorg

Kommentar

2024 upplevde ca 96 procent av svarande tydlig information. Detta innebär en ökning på ca 2procent jämfört med det föregående året. Andelen i Österåker är högre än snitten för Stockholms läns kommuner och pendlingskommun nära storstad.

Uppdaterad: 2025-05-13