Antal personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har svarat Mycket lätt eller Ganska lätt på frågan Hur lätt eller svårt är det att få kontakt med socialsekreteraren (till exempel via telefon, sms eller e-post)? dividerat med samtliga personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har besvarat frågan. Vet inte/ingen åsikt är exkluderade ur nämnaren. Notera att jämförbarheten haltar mellan kommunerna då alla kommuner inte undersökt på samtliga områden inom IFO. Källa: SKR:s undersökning om brukares uppfattning av kvalitet inom individ- och familjeomsorg.
Brukarbedömning individ- och familjeomsorg totalt - få kontakt, andel (%)
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Österåker |
2020 |
86 |
1 |
Österåker |
2021 |
91 |
2 |
Österåker |
2022 |
86 |
3 |
Österåker |
2023 |
92 |
4 |
Österåker |
2024 |
97 |
5 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2020 |
89 |
6 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2021 |
88 |
7 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2022 |
88 |
8 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2023 |
91 |
9 |
Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel) |
2024 |
91 |
10 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
86 |
11 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
86 |
12 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
86 |
13 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2023 |
90 |
14 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2024 |
89 |
Datakälla: Kolada U30447