Gå direkt till sidans innehåll

Brukarbedömning individ- och familjeomsorg totalt - få kontakt, andel (%)

Indikator SE. 4.4.2. 2

Antal personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har svarat Mycket lätt eller Ganska lätt på frågan Hur lätt eller svårt är det att få kontakt med socialsekreteraren (till exempel via telefon, sms eller e-post)? dividerat med samtliga personer med kontakt med individ- och familjeomsorgen totalt som har besvarat frågan. Vet inte/ingen åsikt är exkluderade ur nämnaren. Notera att jämförbarheten haltar mellan kommunerna då alla kommuner inte undersökt på samtliga områden inom IFO. Källa: SKR:s undersökning om brukares uppfattning av kvalitet inom individ- och familjeomsorg.

Brukarbedömning individ- och familjeomsorg totalt - få kontakt, andel (%)

Datakälla: Kolada U30447
Trend:
Utvecklingen går åt rätt håll Utvecklingen går åt rätt håll sedan 2020
Senaste värdet:
97 % (2024)
Utgångsvärde:
86 % (2020)
Uppdaterad: 2025-02-13