Gå direkt till sidans innehåll

Upplevd tydlig information (ekonomiskt bistånd)

Indikator SE. 4.8.1. 2

Antal personer med ekonomiskt bistånd som har svarat Mycket lätt eller Ganska lätt på frågan Hur lätt eller svårt är det att förstå informationen du får av socialsekreteraren? dividerat med samtliga personer med ekonomiskt bistånd som har besvarat frågan. Vet inte/ingen åsikt är exkluderade ur nämnaren.

Brukarbedömning ekonomiskt bistånd IFO - tydlig information, andel (%)

Datakälla: SKR:s undersökning om brukares uppfattning av kvalitet inom individ- och familjeomsorg
Trend:
Utvecklingen går åt rätt håll Utvecklingen går åt rätt håll sedan 2020
Senaste värdet:
97,0 % (2024)
Utgångsvärde:
76,1 % (2020)

Kommentar

2024 upplevde 95 procent av svarande att informationen var tydlig. Detta innebär en minskning på 3 procent jämfört med det föregående året. Andelen i Österåker är högre än snitten för riket, Stockholms läns kommuner och pendlingskommun nära storstad.

Uppdaterad: 2025-05-21