Gå direkt till sidans innehåll

Företagsklimat enl. ÖJ (Insikt) - Serveringstillstånd

Indikator SE. 1.1.5. 3

Företagsklimat enl. ÖJ (Insikt) - Serveringstillstånd - Totalt, NKI

Rad-id Mätområde Datum Värde

0

Österåker

2014

74

1

Österåker

2020

72

2

Österåker

2021

78

3

Österåker

2022

67

4

Österåker

2023

88

5

Riket

2012

70

6

Riket

2014

72

7

Riket

2015

71

8

Riket

2016

74

9

Riket

2017

75

10

Riket

2018

75

11

Riket

2019

76

12

Riket

2020

75

13

Riket

2021

77

14

Riket

2022

76

15

Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel)

2020

79

16

Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel)

2021

80

17

Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel)

2022

79

18

Pendlingskommun nära storstad (ovägt medel)

2023

78

19

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2012

74

20

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2014

75

21

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2015

78

22

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2016

75

23

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2017

78

24

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2018

79

25

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2019

81

26

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2020

78

27

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2021

81

28

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2022

81

29

Stockholms läns kommuner (ovägt medel)

2023

81

Kommentar

Målet för 2023 uppfylls.

Österåkers kommun deltar i Sveriges Kommuner och Regioner och Stockholm Business Alliance (SBA) undersökning av Nöjd Kund Index (NKI). För Miljö- och hälsoskyddsnämnden mäts NKI hos företag där tillsyn och kontroll har genomförts, privatpersoner omfattas inte.
Resultatet redovisas i verksamhetsberättelsen som utfall samma år som mätningen har genomförts. Samtliga resultat som avser tillstånd, tillsyn och kontroll 2023 inom Miljö- och hälsoskyddsnämndens områden har höjts sedan föregående år och uppnår mycket högt resultat.

Resultatet visar att området Miljö- och hälsoskydd har ökat från 78 till 84, ranking 2 inom SBA-kommunerna och 10 i Sverige. Livsmedel har ökat från 81 till 82, ranking 15 inom SBA-kommunerna och 60 i Sverige. Serveringstillstånd har ökat från 67 till 88, ranking 7 inom SBA-kommunerna 13 i Sverige. Svarsfrekvensen är 51%, 55% respektive 44 % för nämndens områden.

Nämndens ambition är uppfylla minst målnivån högt. Det är endast ett litet antal enkätsvar som ligger till grund för resultatet och enstaka negativa svar kan därför ge stort utslag och resultaten variera mellan åren.

Uppdaterad: 2025-02-26