Gå direkt till sidans innehåll

Upplevd generell nöjdhet vid bemötande vid kontakt med kommunen

Indikator SE. 1.1.1. 5

Kommunstyrelsens fullgör kommunens ansvar gällande information till allmänheten. Även kommunens policy gällande service och bemötande formas av förvaltningen. Målet mäts genom upplevd nöjdhet med bemötande, nöjdhet med informationen från kommunen och företagens upplevelse av kommunens upphandlingar.

Servicecenter är invånarnas första kontakt i frågor rörande alla kommunens förvaltningar och enheter. Syftet med servicecenter är att kunna ge svar och hjälp direkt i så många inkomna ärenden som möjligt och att skapa bästa möjliga invånar- och kundupplevelse. Stort fokus läggs på service och bemötande. Att invånaren får en positiv upplevelse av sin kontakt med servicecenter, oavsett kontaktkanal, skapar förutsättningar för goda ambassadörer, samt ökad legitimitet och förtroende för kommunen i sin helhet.

Upplevd generell nöjdhet vid bemötande vid kontakt med kommunen

Datakälla: Serviceundersökningen
Senaste värdet:
90 (2022)
Utgångsvärde:
90 (2022)
Uppdaterad: 2024-04-17