Kommunen följer utvecklingen och arbetar för att främja möjlighet till resor med cykel, till fots samt kollektivtrafik.
Körsträcka
Indikator SE. 4.1.3.2. 3Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (mil/inv) |
---|---|---|---|
0 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
1999 |
609,038 |
1 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2000 |
617,538 |
2 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2005 |
643,885 |
3 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2008 |
638,962 |
4 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2009 |
622,038 |
5 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2010 |
609,538 |
6 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2011 |
603,654 |
7 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2012 |
593,962 |
8 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2013 |
588,306 |
9 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2014 |
594,939 |
10 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2015 |
603,63 |
11 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2016 |
612,555 |
12 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2017 |
612,545 |
13 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2018 |
609,171 |
14 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2019 |
592,653 |
15 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
551,562 |
16 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
562,089 |
17 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
566,736 |
Kommentar
Att minska det så kallade trafikarbetet är ett effektivt sätt att minska transporternas klimatpåverkan. Trenden är svagt positiv, men forskning påvisar att en minskning på upp till 25 % behövs för att Sverige ska nå målet om minskad klimatpåverkan från trafiken.